lördag 23 juni 2012

Jobbarhelg

Och midsommarhelg. Känns nästan skönt att vara på jobbet emellanåt. Hemmet & gården har blivit mer av ett arbetsläger, för mig iallfall. Vill bara ha klart en massa skit innan bebis kommer, vet hur trött man är första tiden, och jag vill inte renovera bort den första vikitga tiden i bebis liv som jag var tvungen att göra med Jasse. Den här gången vill jag bara få vara ifred, i lugn och ro hemma, och endast behöva göra de nödvändigaste. Tyvärr så verkar inte lataset man delar bostad med förstå vad jag säger....

Hemma händer INGENTING om inte jag tar initiativet till det, och helst fixar fram allt som behövs för just det projektet. Och naturligtvis ska jag betala för allt själv också. Börjar vara ganska less på det. Ibland (ganska ofta) funderar man varför man har en karl när man skulle klara sig väldigt mycket bättre ensam, och det skulle både arbetsmässigt och ekonomiskt sett löna sig i slutändan! Efter att ha läst många andra bloggar så förstår jag ju att jag är den enda som tänker såhär, för hos alla andra skiner solen jämt, alla andra har världens bästa pojkvän/make/sambo bla bla......whatever.

Inga kommentarer: