lördag 16 juni 2012

Bastubygge

Det här skulle alltså bli 60-års present till vår pappa, han visste ingenting, skickade han till stugan i Finland. Arbetade från måndag efm till torsdag natt,hann inte klart helt å hållet,men de är mest smågrejer kvar att göra bara. Började tidigt på morgon och var aldrig inne tidigare än 1 på natten. Dessutom vart jag sjuk, både feber,halsont och magsjuka, så det var en hård vecka! Men roligt hade vi ändå, jag och Lollo! En bild säger mer än tusen ord, så här kommer bilder på bygget.

Mammas urplockade rabatt, här ska bastun stå!

Lollo & Jasse planerar grunden, sand och grus plattas ut.

Diagonalen hit å diagonalen dit...

Första lasset med virke

timring pågår

Fick dra spännband här å där

hade inte vädret på vår sida direkt...

Morgonsol, kvällssol? Snickrar dygnet runt.

Snickarna + Sofia

takstolar ska på plats, vilken mardröm det var!

Max & Jason

Innertak ska spikas upp
Detta var tyvärr allt vi hann med i byggväg. Födelsedagsbarnet var på väg så jag dekorerade lite snabbt med ballonger å girlanger!

Helt sjukt vad hårt vi arbetat den här veckan, de känns i kroppen kan jag säga! Igår kväll var alltså födelsedagsfesten, imorse skyndade jag, Jasse och Max tillbaka till Pite för en ny arbetsvecka! Kom hem 40 min innan jag skulle till jobbet, så skyndade bara in med packning och lämnade av släpet jag lånat med mig från byn. Vilket hell det var att köra dessa 30 mil nånting, skitdålig väg, en massa vägbyggen, kunde köra max 80 med släpet, det var väldigt tungt lastat, dessutom är kopplingen på bilen helt slut....suck. Orkar knappt tänka längre. Gudars vad jag längtar efter att få sova! Nä, jobba på ett tag till, sen är det godnatt för den här dan!

Inga kommentarer: