lördag 9 juni 2012

Förberedelser

Just nu är jag så mätt så det känns som att jag ska explodera! Har nyss ätit tacos. Vi har varit å hyrt filmer, ska bara mysa å ta det lugnt i kväll. Känns som att det är på tiden. Har jobbat så jäkla mycket på sista tiden, och nu är jag ledig i helg, men har haft fullt upp med att förbereda inför resan upp till byn. Handlat allt som behövs till bastubygget å inredningen till bastun. Så imorrn åker jag å Jasse å Max till byn! Stannar en hel vecka. Jag å Lollo ska bygga ihop en timrad bastu som pappa ska få av oss alla kids i 60-års present till nästa helg. Och mitt i veckan tar Sofia examen, och Simon tog studenten i fredags, så de är minst sagt fuuuuullt upp.

Så tack vare att de är just så jäkla stressigt å fullt upp nu hela tiden, och säkerligen kommer fortsätta vara hela sommarn, så har jag börjat planera min vilostund till hösten innan bebis anländer. Har börjat fundera på att ev söka havandeskapspenning iallafall sista månaden, och så ska jag bara ta det så lugnt som möjligt, och bara göra sånt jag själv känner för å göra, ligga på soffan å se filmer å käka karra. Ta en kort promenad varje dag med hunden, i min egen takt. Å för att göra hela viloperioden ännu skönare så beställde jag en ny soffa. Bild kommer ev när den e på plats i tv-rummet.
Försökte hitta lite inspiration på både google å styleroom, på vardagsrum å soffor å sånt. Men det enda man hittar är dessa vita jävla rum, ser ju knappt soffan i rummet för allt, allt, allt är vitt!!!!! Börjar vara spyless på det. Nä, så beställde iallfall en skitstor grå/svart divansoffa, som jag ska ligga å jäsa i, i höst ;)   

Nu ska jag fortsätta måla både spjällsängen och en träbänk som jag ska ta me mig upp till byn imorrn!

Inga kommentarer: