söndag 26 april 2009

Söndag

Har nyss kommit hem från en jääävligt lång promenad....herregud vad jag känner mig atletisk! Men det är faktiskt ganska skönt, och nu när Micke pushar mig hela tiden så kan jag som inte komma ifrån det heller med nå ursäkter...för hade jag varit själv hade jag ju skitit i det direkt och hellre stannat hemma och grejat på här i lägenheten, men ändå pysslar jag ju på här hemma redan hela dagarna, så att avvara 1-2 timmar per dag för en promenad e ju egentligen inget å snacka om, utan det e bara å göra det!


Tyson avlivades förresten i onsdags, så jag tänkte bidra med en bild för att hedra hans minne..

Snacka om att jag har vart på allerten idag, har tvättat fönster, ett rent helvete...det e dubbelglas så det blir ju helt plötsligt en jävla massa fönster å tvätta...har tagit bort dom gamla äckliga persiennerna också. Sen var ju ena glaset i balkongdörren trasigt, så Micke tog bort alla glasbitarna som satt kvar i dörren och så fick jag skrubba innerrutan ren. Sen målade jag alla fönsterkarmar och alla lister runt fönstrena vita igen, dom var ju så gula av allt rökande...och givetvis har man ju då som vanligt tvättat (extra mycket idag eftersom att micke spillde ut en mugg kaffe igår så det sprätte på gardinerna, mattan och dom vita sofforna) dammsugit, skurat och skrubbat bort gamla färgprickar från golvet från när jag målade taket och såklart lagat middag....inte så konstigt att man inte hinner med socialt umgänge, sysslorna här hemma tar som aldrig slut känns det som! Nä, om man skulle fortsätta skrubba bort färgprickar nu.....nångång måste dom ju iallafall ta slut :) Tjingeling!

Inga kommentarer: