måndag 27 april 2009

Älskade vännen

Ååååå det gör så ont i mitt hjärta! Var till veterinären med max igår, fick dåliga nyheter. Har ju hela tiden vetat att han kunnat ha höftledsfel, har tänkt kolla upp det i 6 års tid, men med tanke på att han aldrig tidigare visat att han haft ont eller nåt förrens nu sista tiden så har jag som inte tänkt på det desto mer. Men igår fick jag själv se röntgenbilderna på hans höfter och armbågarna. Han har grova höftledsfel med kraftiga pålagringar på båda sidorna, och i armbågarna har han artros. Jag ville bara börja gråta!!! Det betyder alltså att han förmodligen måste gå på smärtstillande för resten av hans liv, och att han inte längre får röra på sig som förut, inga långpromenader, och inget mera lek å bus, och definitivt inget mera cyklande med han....Dessutom så kan medecinerna påverka njurar och lever. Men, iallafall så har han börjat medecineringen, smärtlindring och infektionshämmande, ska prova i 2 veckor, sen blir det återbesök för att ta leverprover och kolla om medecinen funkar överhuvudtaget.....

Känns så jävla ledsamt, jag vet ju vad jag borde göra, för det här är inget värdigt liv för en hund med så mycket energi och livslust, men det är så himla svårt att ta det beslutet! På ett sätt har jag redan gjort det, för låter det inget vidare om två veckor så ska han få somna in, men det känns som att man inte har så mycket alternativ ändå. Vill verkligen inte ta bort han, men klarar inte av att se han gå omkring å vara olycklig heller.....

Blir så arg på mig själv för att jag inte kollade upp det tidigare, kan knappt tänka på hur många år han gått omkring å lidit, inte konstigt att han varit lättretlig...

Jaa....vad ska man göra?

1 kommentar:

Anonym sa...

Sörjer med er det är som att förlora en familjemedlem...
Kram på er/Ina