måndag 4 juli 2011

Sitter på jobbet nu igen, och tänkte passa på att skriva några rader här medans tid finns.


Imorgon kommer Mickes föräldrar och vi har laddat med en massa arbete!

Innan jag for på jobbet målade jag alla bräder till balkongräcket på övervåningen, har rivit det gamla då det var i så dåligt skick. Tidigare var balkongräcket rött, nu blir alla bräderna vita.



Sen ska vindskivorna bytas, så igår grundade jag och Micke dom, och idag började jag måla bräderna. Så ev imorrn eller övermorgon rivs dom gamla och dom nya ska upp!



Sen har vi köpt elkabel så att dom två utelyktorna vi har kan sättas på plats. Det var så mörkt på gården i vintras, så då tänkte vi att så fort vi bara kan ska vi sätta lyktor. Det fanns ju redan sprillans nya omonterade i huset när vi köpte det, och dom är väl kanske inte precis vad jag skulle ha valt om jag köpt nya, men dom får duga tillsvidare, och så blir det nog bara att byta ut själva "ljuslyktan" så småningom, men stolpen får vara kvar.



Måste komma ihåg att fota vindskive projektet åxå lägga ut lite bilder på det! Det blir lite annorlundare skivor än dom som sitter där nu. Vill ha dom lite större, tror att de kommer å bli skitfint! :)




Har hunnit grejja med rabatten eller "stenröset" eller vad man nu ska kalla de. Just nu är det bara en massa sten, och jord där. Har bara två blommor där än så länge. Det vart soppatorsk i traktorn medans vi höll på att "möblera" stenarna på plats, så då tog vi en paus och den pausen har hållt i sig fram tills nu ;)




Här ser man åtminstonne lite av stenarna från den gamla husgrunden som jag ska använda i blomarrangemanget!

nä nu börjar ja känna mig lite hungrig, kanske man skulle ta kvällsfikat å sen hoppa i säng, sover på jobbet inatt!












Inga kommentarer: