måndag 30 juli 2012

Sommar = 110% arbete

Både på jobbet och hemma! Vad hände med den här sommaren? Det är slutet på Juli och de känns som att sommarn inte ens börjat än. Tacka fan för att jag tog på mig extra jobb ist för semester, det har ju mest varit helt värdelöst väder ändå.Trots vädret jobbar vi på hemma som galningar med timringen. När både jag och Micke jobbat som mest på våra "ordinarie jobb" har vi bara haft 3 tim/kväll att lägga på byggandet, men bättre än ingenting. Det är i nuläget vårat prio 1. Måste få upp stommen och på med plåttak innan hösten och innan bebisen kommer. Är bara 60 nånting dagar kvar till bf!


Kommit upp några rader på stommen. Det som tagit längst tid är just bytet av det ruttna timmret till fräscht timmer. Allt ska passas in i varann. Och det var ingen lek att få tag i lindrev i sista sekunden heller! Lindrevet vi hade beställt vart ganska försenat pga semester. Så det var bara att börja jaga nytt.






Dock tog vi en paus från byggandet och unnade oss en liten familjesemester! Vi hade en toppenresa, och det var så skönt att få komma ifrån en stund och få umgås bara familjen.


Lycksele djurpark!

Micke & Jasse kör båt

Jasse tyckte det var så kul att mata djuren!


Nu hinner jag inte upptadera mer, är på jobbet och tänkte passa på medans jag har en lugn stund, men nu kallar jobbet igen!

Inga kommentarer: